nytt blogg inlägg av johan

Svar på frågor 6 oktober, 2009 - 23:54

Jag är Sveriges i särklass drygaste och nördigaste offentliga person. Därför fick ni ställa frågor till mig som jag besvarade på ett villkor - att de var skrivna på palindrom eller i nödfall på rim. Att göra en vettig palindrom av en riktig fundering bara sådär är så klart nästintill omöjligt! Själva idén var mycket roligare än mina sena svar. Här har ni dem i alla fall!

 

Jag kan inte rimma o.O (But I still love you <3)

22 september 2009, kl 15:42

 

Detta är en fråga som inte är tråk,

Vad är ditt b-språk?

;) <3

 

Svar: Tyska!

 

 

Ebba diskret

22 september 2009, kl 14:03

 

Trossort (som du använder)?

 

Svar: Var inte fånig nu! Hipsters är helt klart skönast, så självklart använder jag det.

 

 

VItvarg

21 september 2009, kl 21:41

 

Hahah :D Palindromer är kul!

 

Ni bara ramar arab in?

Smart arab bara trams? 

God arab bara dog?

Arab, rakad i trans, raggar snart i Dakar bara?

 

Det går att ta dessa meningar som frågor om man bara vill!

 

Förresten, jag har inget emot araber!

 

Svar: Jag ramar in vad fan jag vill. Schyssta frågor!

 

 

HANNAH ;D

21 september 2009, kl 16:47

 

Hello! :D 

 

Måste säga att jag har lite status här eftersom mitt namn är ett palindrom! ;)

 

jag ska alltså ställa en fråga på rim

även fast jag inte vet vad det är jag vill veta 

om dig eller om ditt lim

så måste jag ju fråga

brukar du få leta

när du har vart ute för å meta

nu märker jag att det blir lite märkligt

och på nåt sätt lite overkligt

men vad gör man inte för en palm

som tyvärr ändå inte bor på södermalm

så om du nu har så tråkigt

varför inte flytta till stockholm?

där det faktiskt inte är så pjåkigt

bra på att rimma har jag aldrig vart men än

är google min bästa vän ;)

 

Haha, det där var nog det värsta rim jag hört! xD

 

Svar: En vacker dag flyttar jag säkert tillbaka.

 

 

the biggest fan walking this planet

21 september 2009, kl 01:44

 

hej du...

en liten fråga ska jag ställa nu

kanske inte just till dig utan mer till alla andra som frågar

(nu blev jag lite nervös, vet inte riktigt om jag vågar)

men varför är alla så utvecklingstörda

och inte frågar på rim, e det en sån j*vla svår börda?

btw tycker jag du ska blogga ännu mera

annars kanske jag mig själv måste kremera

jag kanse ska ställa en fråga mer riktad till dig

kanske göra som alla andra o fråga "har du nån tjej?"

men nej nej nej jag e skönare än så

så jag undrar om du ändå pluggar på distans varför bor du då i en håla a.k.a 

Mjölby och inte flyttar tebax te sthlm där det finns saker att hitta på?

ja det här var allt

jag hoppas ditt svar blir satans ballt!!!

 

Ett satans ballt svar: Det var väl ett jäkla tjat! :)

 

 

Nina

20 september 2009, kl 22:48

 

Nämen nu är du väl elak med dina fans ;)

Tänk alla som sitter och vansinnigt kliar sitt hår för att få ihop baklänges-frågor och kanske tänker dammit Im mad.

 

Denna fråga kanske du själv ställt dig - gjorde jag detta för att jag är så oändligt trött på alla knasiga frågor? Eller fritt översatt till engelska språket - I did, did I?

Hm, undrar om det går att skriva ett palindromsvar på det, tro?

 

Ett allför enkelt palindromsvar: Did I? I did!

 

 

Amanda

20 september 2009, kl 22:41

 

Was it a car or a cat I saw?

 

Svar: Om inte skillnaden är uppenbar så har du stora problem. Eller förresten, finns det inte någon superhjälte vid namn Catman som kör runt i en Catmobile? Jag tror det är så det är. Det var den du såg.

 

 

Madeleine G

20 september 2009, kl 16:10

 

Hej, Johan ! Kommer du nån gang til Norge?

Du har många fans her også ! :D

Og noen andre spørsmål:

-gillar du fotboll?

-gillar du norska tjejer ? ^^

-vill du gifte deg med meg !?

 

Kram från ditt största fan i Norge ! <333

 

Svar: Bara för att du är från Norge så svarar jag på dina frågor trots att de inte fyller kriterierna.

Jag gillar norska tjejer betydligt mer än fotboll, men vill tyvärr inte gifta mig med dig som det ser ut nu.

Här har ni en Norge-vits:

- Vad är det för skillnad på en överkörd kanin och en överkörd norrman?
- Det är inga bromsspår framför norrmannen.

 

 

Amanda A

20 september 2009, kl 14:12

 

MIn fina palindrom var så kass, så jag tänkte testa med rim istället, så det blir en klokare fråga ;) :

 

Här kommer en fråga

som jag grubblat på ett bra tag

jag har aldrig hunnit ställa dig den

och därför aldrig fått ett svar

Jag skulle verkligen uppskatta

upp till hundra procent

om du svarade på frågan som kommer

för jag sitter och väntar spänt

 

Jag vill ge dig en present

en teckning jag gav

men jag vill ge något roligare

så säg vad är ditt krav?

Eller krav var nog fel

men vad önskar du dig?

hitta på vad du vill ha

vad tycker du är kul säg?

Kommer du på något

ja vad vill du Johan Palm ha?

säg nu inte "ingenting"

för det är ett svar jag absolut inte vill ha

Jag har jobbat ett tag

för att få min fråga att rimma

men som du märker

är jag ingen rim-lärarinna!

Så nu har du fått min fråga

till dig från mig

men kom ihåg en sak

jag älskar dig!

 

Som jag sa, snälla svara på min fråga, jag måste få veta!

Älskar dg!

Kram<3

/Amanda A

 

Svar: Vad givmild du är som faktiskt vill ge presenter! Tuggummi är alltid uppskattat. Snygga t-shirts i storlek XS är snäppet ballare. Något helt oväntat ger MVG.

 

 

Charlies ex

19 september 2009, kl 20:28

 

Johan, när jag satt på toan så märkte jag en grej, får jag gifta mig med dig?

 

Svar: Nej. Vad var det du märkte som fick dig att inse att du ville gifta dig med mig?

 

 

Meia

19 september 2009, kl 18:32

 

Palindrom : Ses ?

Haha skoja bara ;)

 

Svar: Ja! Möt mig nästa spelning!

 

 

Mee^^

19 september 2009, kl 18:18

 

Den var klurig o.Ô

Hm...

Det enda palindrom jag kan komma på just nu är Girig. 

- Girig?

 

Rim får jag knåpa på lite till ;)

Du e bäst, hadegött <33

 

Svar: Lite girig är jag :)

 

 

Stalin

19 september 2009, kl 15:43

 

WoW-level = WOW?

 

Svar: Hur har du fått nys om mitt återfall? Nej, den är inget att skryta med. Lvl 34 är jag på.

 

 

Doniphan

19 september 2009, kl 12:04

 

Vilken tur att min fråga ändå råkade vara ett palindrom! 

 

Visade du gud Eda-Siv?

 

Svar: Vilken tur att mitt svar också råkade vara en palindrom!

Ja, kattmat i sån individ. Ni nås i tamt tak. Aj!

 

 

Stalin

19 september 2009, kl 02:11

 

Are we not drawn onward, we few, drawn onward to new era?

 

Svar: Du kan nog ha en poäng där.

 

skalmanmonica 45 år från

19 september 2009, kl 00:41

 

Vad jobbig du är:) Ok,försöker mig på rim då! Here we go-Johan som nu i Mjölby är,börjat plugga och över läxor svär,jag hoppas allt är bra med dig,nu när sommar'n är förbi? Vilket år du haft,så mycket som skett,å,tänk på alla platser du sett! Visst är du vår idol min vän,vi vet du fixar det igen. Plugga,plugga,det är viktigt,men lämna oss ej i sticket! Vi vill veta allt som händer,men ta nu bara en dag i sänder. Ladda dina batterier,för vi har inga tvivel:ett mästerverk nu komma ska och du är den som "görat" ska. Så säg mig nu detta,för det kan du väl berätta? Vad heter låten som du skriver,för du har väl inga tvivel? En textrad,en bit,ett litet stycke,vi säkert alla vill höra mycket. Ge oss en ledtråd vad komma ska,är säker på att det låter bra! Lycka till med det du gör och lev nu livet,som sig bör. Önskar dig lycka till på färden,och att du blir stor ute i världen! ;)

 

Svar: De ballaste textraderna får ni vänta längre på, men här är åtminstone en liten:

"High heels and pride

Torn fishnet tights and tight corsets"

 

Inte Anonym

18 september 2009, kl 21:06

 

Questions asked to a wannabe

Made famous by Emma-Lee

I just wanna ask

please complete this simple task

 

Gör cover på Karma Police!

 

Svar: Du kallar mig wannabe och förtjänar därför att blöda. Men en cover på Karma Police kan jag möjligtvis göra. Det är en bra låt.

 

Svenn0 / Lina

18 september 2009, kl 21:03

 

Bor edra gråvita fat i vår garderob? :)

 

Ditt klockrena svar på denna fråga skulle kunna vara t.ex "Nej, leta i ateljén" men nu har jag redan skrivit det så du får inte svara det. ;)

 

Palindromsvar: Ett sådant kan du glömma.

 

Linnéa_från_Gbg 15 år från

23 september 2009, kl 21:57

 

Nu ska du få höra en palindrom vars like du aldrig hört

Den har jag knåpat ihop enbart för att du mitt hjärta berört

Så du vet är den skriven av en övertrött tös

Och är därför inte ett dugg seriös ;)

 

E… var e de rave?

 

(Tänk dig att denna fråga ställs i en studentkorridor av en halvfull typ en sen kväll, så är e:et i början mer förståligt)

 

Svar: Hehe! Kan verkligen se det framför mig. Jag är ingen rave-expert dock, så nåt vettigt svar får du inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Vill du vara VIP?

E-postadress: (bara söta lilla hannah som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0