JOHAN PALM: " alla vill väll bli rockstjärnor"




POP.Flickorna svimmar och gråter. "Emma-Lee"-singlarna säljs på löpande band. Och pojkarna är avundsjuka. Citys Pontus Hellsén bestämde träff med en av Sveriges hetaste 17-åringar - albumaktuella Johan Palm.

På din hemsida står det att du ska bli en ny David Bowie. Siktar du inte lite väl högt?

- Det är inte jag som har skrivit det, men siktar man mot stjärnorna kanske man når trädtopparna.

Men det har gått rätt fort för dig. Är det inte svårt att stå med båda fötterna på jorden?

- Det går så fort att jag inte hänger med. Fast grejen är att jag tycker att det är okej att tillåta sig själv att flyga omkring om man är medveten om att man faktiskt flyger.

Det känns som att du hela tiden har vetat vart du vill, sedan dagen du stod i hatt och spelade "The drugs don't work" för Idol-juryn. Du ska bli rockstjärna liksom?

- Alla vill väl bli rockstjärnor?

Ja, men kanske inte så intensivt. Var kommer ditt självförtroendet ifrån?

- Mitt självförtroende kommer nog från en god uppväxt. Jag har alltid spelat musik och velat framföra den för publik. Men jag sökte nog inte till Idol för att bli rockstjärna faktiskt. Ska jag vara ärlig tyckte jag mest att det var en rolig grej. Jag blev positivt överraskad att jag gick vidare.

Nu på onsdag släpper du debuten "My antidote". Nervöst?

- Nej. Det känns bara kul att få ut den. Det är som en dröm. En lång dröm. Och är det en dröm så vill jag ju försöka fortsätta att drömma.

Flickorna blev helt galna när du spelade in videon till "Emma-Lee" och under Idol svimmade de framför dig. Är uppmärksamheten det roligaste med att vara kändis?

- Jag har inte tänkt så. Men det är ju svincoolt att ha en massa fans. Kul att bli uppskattad liksom.

Du flyttade till Stockholm i vintras. Hur känns det att byta Mjölby mot huvudstaden?

- Det känns bara roligt.

Är det inte läskigt att flytta hemifrån som 17-åring?

- Vad skulle vara läskigt med det?

Ja, längtar du aldrig hem?

- Jo, ibland längtar jag hem till familjen och polarna. Men det är faktiskt roligt att vara här. Det enda som är lite jobbigt är att man inser att man måste fixa saker själv när något behöver fixas.

Som att laga mat?

- Ett tag var det mycket pizzakartonger hemma, men jag ska försöka laga pannkaka snart.

Har du flickvän?

- Jag är singel. Jag tror att jag har väldigt lite tid för ett förhållande och går inte runt och letar. Men träffar jag den rätte är det ju ändå okej. Då kommer jag nog fixa tid åt att ett förhållande.

Apropå den rätte. Du är sjukt lik Kåre Hedebrant i "Låt den rätte komma in".

- Jag får höra det hela tiden. När jag såg filmen skrek min kompis att jag var så himla lik honom precis när han kom upp ur vattnet med håret rakt bakåt och ögonen såhär...

- Ha ha! Just den minen var väl inte den bästa.

På söndag ska du vara med i Filip och Fredriks show i New York. Stort va?

- Ja, jag blev nästan lika glad över det som över skivkontraktet. Filip och Fredrik är Sveriges roligaste tv-personligheter.

Och du ska sitta där med Charlotte Perrelli och Carson Kressley från "Fab-5"?

- Ja, Charlotte har jag träffat tidigare. Hon är jättetrevlig. Och Carson verkar som en skön kille. Jag kommer känna mig trygg i den soffan.

Namn: Johan Palm.

Ålder: 17 år.
Bor: Stockholm.
Familj: I Mjölby.
Aktuell: Med debuten "My antodote" som släpps nästa vecka. Är också gäst hos Filip och Fredrik på Kanal 5 på söndag.
Bakgrund: Slog igenom i "Idol" 2008.

Artikeln kan läsas här


Apropå den rätte. Du är sjukt lik Kåre Hedebrant i "Låt den rätte komma in".

- Jag får höra det hela tiden. När jag såg filmen skrek min kompis att jag var så himla lik honom precis när han kom upp ur vattnet med håret rakt bakåt och ögonen såhär...

- Ha ha! Just den minen var väl inte den bästa



HAHHAHAHAHAHHAHAHA , johan är så jävla lik han då!
jag skrek också då , FYFAN VA LIK JOHAN!
jag blev litte smått kär i kåre hedebrant när jag såg filmen, pågrund av att han var otroligt lik johan.
men ingen slår ju johans utseende , snyggaste någonsin<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Vill du vara VIP?

E-postadress: (bara söta lilla hannah som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0