Ö-vik

Johan Palm är aktuell med skivsläpp, sommarturné och Ö-viksbesök. "Det känns verkligen som jag lever mitt liv till fullo", säger han.

Johan Palm är aktuell med skivsläpp, sommarturné och Ö-viksbesök. "Det känns verkligen som jag lever mitt liv till fullo", säger han.


Örnsköldsvik: Fyra i "Idol" och tonårsflickornas favorit. Nu släpper Johan Palm sitt debutalbum och åker på sommarturné. Men innan turnén gör han ett stopp i Ö-vik, närmare bestämt i Oskargallerian.
- Det känns jättekul, säger gallerians informatör Veronica Poultney.

Marc Femenia / SCANPIX

Den 27 december förra året skapade Kevin Borg, Alice Svensson och Danny Saucedo idolhysteri i Oskargallerian. Nu på lördag blir det förmodligen ny hysteri när 17-årige Mjölbysonen Johan Palm kommer till gallerian.

- Han kommer att framföra några sånger akustiskt med efterföljande skivsignering, berättar Poultney.

Palm kommer till Ö-vik för att marknadsföra sitt nya album "My antidote", som släpps på torsdag.

- Det känns jättekul att Johan kommer till Ö-vik. Han siktar på att bli en världsstjärna, så det ska bli spännande att höra hans debutalbum, säger Poultney.

För Idol-stjärnan själv ser framtiden ljus ut. Nästan ett halvår har gått sedan Palm röstades ut ur tv 4:s populäraste talangsåpa. Men det är fem högst händelserika månader.

- Allting är lite overkligt, så mycket har förändrats. Jag har utvecklats som person, det känns verkligen som jag lever mitt liv till fullo, säger Johan Palm.

Och 17-åringen har fått fin hjälp att göra debutplattan. Bland annat har han fått assistans av Niclas Frisk (Atomic Swing, A Camp), Andreas Mattsson (Popsicle, Hello Saferide) och Linda Sundblad (Lambretta).

- Det jag är mest nöjd med är att låtarna är så bra. Sen tycker jag väl att produktionen är lite tillrättalagd. Men det är nog bra att kompromissa lite, för jag vill själv att första skivan ska vara hyfsad kommersiell.

Sedan succén i tv har Johan Palm fått uppleva både för- och nackdelar med kändisskapet.

- Det är nästan alltid roligt, men det beror på hur folk beter sig. I bland förstår de inte när det räcker, som när jag sitter och äter och vill fortsätta prata med mitt sällskap. Men även i de sammanhangen måste man vara trevlig, säger han.

I sommar ska Johan Palm ut på sin första stora turné, med ett 20-tal datum på schemat.

- Jag tror att jag kommer vara en förnuftig rockstjärna. Det var något band som sa det, att om man ens orkar festa efter spelningen har man inte gjort ett tillräckligt bra jobb.

Johan Palm.

ALLEHANDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Vill du vara VIP?

E-postadress: (bara söta lilla hannah som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0