Johan: Man ska inte ta mig på allvar [expressen]


Johan Palm får beundrarbrev i massor. Foto: Mia Lindh

"Man ska inte ta mig på allvar"

Johan Palm är bara 17 år men retar gallfeber på folk. Han har sagt han vill bli världsstjärna, åka limousin och att hans skiva är ett mästerverk. Lika mycket som tonårstjejerna jagar honom tål andra inte ens höra hans namn. - Man ska inte ta mig på allvar, säger Johan själv.

I kväll uppträder Johan Palm, 17, på "Allsång på Skansen" med sin brorsa Henrik, 26.
- Vi är lite som Oasis, brorsan och jag, säger Johan.
Skansen beräknas fyllas av tonårstjejer. Johan kan inte ta ett steg på stan utan att ha en drös med skrikande tjejer efter sig.
- Jag börjar bli van och blir inte lika chockad längre, säger han själv. För det mesta tycker jag det bara är kul. Posten har lärt sig var jag bor så tjejerna behöver inte ens skriva adressen, ha, ha.

"Är skitsingel"

Breven kommer i högvis. Varje dag.
- Jag läser faktiskt alla brev och blir jättesmickrad. De skriver att jag är söt, skickar bilder på sig själv och vill träffas...
Har du träffat någon då?
- Nej, jag är skitsingel!
När man nämner ditt namn är det många som blir upprörda eller arga, och på nätet skrivs det mycket skit om dig. De tycker du är dryg och kaxig med utryck som att din skiva är ett mästerverk, att du ska bli världsstjärna och bara åka limousine...
- Folk förstår inte att jag inte är så seriös i alla lägen, jag säger mycket saker med ironi. Man ska inte ta mig på allvar. Men om folk retar upp sig engagerar de ju sig och det är bra.
- Vad folk inte vet är att jag egentligen är en väldigt grå och tråkig person.


EXPRESSEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Vill du vara VIP?

E-postadress: (bara söta lilla hannah som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0